A kormány adósságátvállalása révén az eddigieknél lényegesen nyugodtabban tervezhet az önkormányzat a következő időszakra. Az együttműködés azt is megmutatta: ha a kormánynak és a településeknek azonosak a céljaik, akkor megoldhatók a problémák.
Helyrehozott költségvetés
Az elmúlt évtizedben folyamatosan bővült az önkormányzatok feladatköre, miközben egyre kevesebb pénzből gazdálkodhattak. A kormányhivatalok felállítása, a közintézmények tulajdonosi, fenntartói, működtetői rendszerének átalakítása az egyszerűsítést és a kiszámíthatóságot célozta. Mára hatékony feladatelosztás és feladatkezelés jellemzi a kerületi egészségügyet, oktatást és foglalkoztatást. A XVIII. kerület jól teljesített: szigorú gazdálkodási politikával, átlátható rendszerek felállításával és kormányzati támogatással helyrehozta a költségvetést.
Szemlélet- és szerkezetváltás
Stuktúraváltás, transzparens gazdálkodás, költségtakarékosság – ezek voltak az irányadó fogalmak a városgazdálkodásban, a várospolitikában. Ezek jegyében szerveztük át a Polgármesteri Hivatal és az önkormányzati cégek működését. Az önkormányzat vagyonkezelő cége, a Városgazda XVIII. kerület Nonprofit Zrt. ma már szintén jó kezekben van: a drága alvállalkozók helyett sajáterős beruházásokat végez, és minden szervezeti átalakítást sikeresen hajtott végre a feladat- és költséghatékonyság érdekében. Munkatársai átlátható rendszerben, jól és hatékonyan dolgoznak a kerületért.
A fejlesztések alapja
Az elmúlt időszak kimagasló számú fejlesztésének a szervezett, fegyelmezett önkormányzati irányítás adta meg az alapját. A szigorú költségvetési politika nélkül ugyanis a kerület nehezebben teremthette volna elő az önrészt a csatornázáshoz, az oktatási intézmények korszerűsítéseihez vagy éppen a „Pestszentimre Városközpont Funkcióbővítő Rehabilitációja” néven futó fejlesztéshez.
Szolgálunk és szolgáltatunk
Fontos kiemelni, hogy az önkormányzat nem a lakosok nélkül, hanem a velük való folyamatos konzultációt követően foglal állást a kerület közös ügyeiben. Ez a szolgáltató szemléletmód egyaránt jellemző az ügyfelekkel való bánásmódra, a közösségi kapcsolatokra és általában minden olyan területre, amely a „hivatal” és a „lakosság” közötti együttműködésen alapul.
Szolgálunk és szolgáltatunk – ez a hitvallásunk egyik legfontosabb mondata.
“Operanagykövet” Következő:
Csatornázás: itt tájékozódhat