Fejlődő városrésznek fejlődő közlekedés – új buszok a kerüeltben

Szerző • 2015-11-03 • Hírek, Közlekedés Fejlődő városrésznek fejlődő közlekedés – új buszok a kerüeltben bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva1367

Környezetbarát, akadálymentes és kényelmes buszok járnak novembertől a 182-es és a 184-es vonalán. A BKK még a hónapban lecseréli a 36-os és a 245E buszokat is.

A közösségi közlekedést ma már nem kényszerközlekedők választják. Ha az ember oszt és szoroz, belátja, hogy a fővárosban sok esetben gyorsabb és olcsóbb így utazni. Ehhez az új igényhez igazítja a BKK a szolgáltatásait – közölte Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója november 2-én a Sportkastély mellett azon az eseményen, amelyen ünnepélyesen bejelentette: november elejétől Euro 6-os motorral felszerelt, környezetbarát és akadálymentes autóbuszok közlekednek a kerület egyik ütőerének számító 182-es és 184-es vonalán.

busz01_bent

Autó helyett busz

Húsz busz áll forgalomba a napokban, amelyek – mint azt a vezérigazgató elmondta – egy 200 darabos flotta részei. A csere heteken belül a 36-os és a 245E vonalán folytatódik, a közlekedési vállalat tervei szerint 2016 tavaszára a főváros autóbusz-állományának 70 százaléka alacsony padlós lesz.

Mit tudnak az új járművek?
1. Az utasok kényelme érdekében a járművek jobb oldala az ajtó kinyitásakor kismértékben lesüllyeszthető, valamint kihajtható rámpával rendelkeznek, megkönnyítve a mozgásukban korlátozottak számára a közlekedést.
2. A járműveket olyan biztonsági rendszerrel látták el, amely megakadályozza, hogy az utast vagy annak táskáját, kabátját odacsukja a záródó ajtó.
3. A buszok minden oldalán látható lesz a járatszám, a hátsó kijelző pedig nagyméretű lesz, ami segítséget jelent a rosszul látóknak. Belül modern, nagy felbontású TFT monitorok segítik az utastájékoztatást.
4. A végállomáson várakozó járművek ajtaja automatikusan visszacsukódik, ha nincs le- vagy felszálló utas. Az autóbusz ezért télen nem hűl ki, nyáron pedig nem melegszik fel.
A buszokban biztonsági kamerarendszer működik, amely a teljes utastérre rálát.

Az említett eseményen részt vevő Ughy Attila polgármester beszélt arról, hogy mi a tétje a számos egyéb területen is gyorsan fejlődő kerület számára a közösségi közlekedés fejlesztésének.

busz02_bent

– Tizenkilenc kilométerre vagyunk a 0 kilométerkőtől, és itt, nálunk még nem ér véget a város. A XVIII. kerület nagysága 40 négyzetkilométer, és az ország 15 legnagyobb lélekszámú települése között szerepel. Ha úgy tetszik: város a városban. Itt korábban az autó számított a leggyorsabb és legkényelmesebb közlekedési eszköznek, de ez ma már nem számít korszerű és ésszerű megoldásnak – magyarázta. – Egy ekkora városrésznek korszerű közlekedés kell.

Külváros, de nem perem

A polgármester arról is szívesen beszélt, miért?
˗ A közösségi közlekedés rendszerének középpontjában az olcsó, hatékon és környezetbarát kötöttpályás közlekedés áll. Fontos feladat megszervezni az úgynevezett ráhordásokat, magyarul hogy az itt élők könnyen és gyorsan érjék el a metrót – mondta hozzátéve: ˗ Az itt szóba kerülő buszok ráadásul egy erdőn járnak keresztül. Nekünk érdekünk, hogy az erdőnket minél kevesebb szennyezés érje. Ez lehetővé válik ezekkel a környezetbarát buszokkal – fejtette ki.

busz_bent

A polgármester hozzátette:
– Az itt élők érthetően ugyanolyan utazási feltételeket szeretnének, mint a belvárosiak. Senki nem szeretné úgy érezni, hogy peremen él. És a jó közlekedés vonzó azok számára is, akik itt választanak maguknak otthont a belvárosi forgatag helyett.

bp18.hu, Kerékgyártó György

Pin It

Kapcsolódó

Hozzászólások letiltva