Miért van káprázatos teste az úszóknak?

Szerző • 2014-06-05 • EgyébHozzászólások (0)4397

Az úszás erősít, átmozgatja az egész testet és fogyaszt! Hogyan ússzunk ilyen testért? Melyik úszásnem égeti a legtöbb zsírt? A fitneszedző válaszol.

Mindenkinek ajánlott ez a mozgásforma, mivel kíméletessége okán méltán az egyik legnépszerűbb  egészségmegőrző sport.

Jótékony hatások

Talán az egyetlen olyan sportág az úszás, amelyben ízületeink nincsenek kitéve fokozott terhelésnek, ütéseknek illetve rázkódásoknak. Nem véletlen, hogy az úszás az ízületi problémákkal rendelkezőknek, vagy a profi sportolóknak az egyik rehabilitációs módszere.

2

Egész testünket megmozgatja

Az úszás szinte minden izmunkat munkába állítja. Míg a futás, a kerékpár inkább a testünk alsó felét dolgoztatja meg, addig úszás közben a felső-, és alsótestet is közel egyenlő arányban használjuk.

Fogyni vágyók számára azért ajánlott, mert a levegőnél sűrűbb vízben nehezebb minden mozdulat, erősebben dolgozik az egész test az előrehaladásért. Az egyenletes tempóval pedig könnyen a megfelelő tartományban tarthatjuk pulzusunkat.
Egy úszás alkalmával minimum 30 perc folyamatos mozgás javasolt egy kezdőnek, de 1 óra az ideális időtartam.

3

Háton? Mellben? Nem mindegy!

Kalóriaégetés szempontjából leghatékonyabb a gyors- és a pillangóúszás, a  dobogó második fokára a mellúszás kerülA legkevesebb kalóriát háton úszva égetjük el, de a hát és nyaki panaszokkal élőknek ezt ajánlanám.

Young Girl Swimming Underwater

Tempósan, csak tempósan!

Képességeinkhez mérten és célunknak megfelelően válasszunk tempót! Alkalmazzuk bátran a fokozatosság elvét!

5

Tippek az első csobbanáshoz

Variáld a tempót és az úszásnemeket! Előbb utóbb ráérzel, mi megy a legjobban.
Ha az állóképességed növelése a cél, akkor kezdőként ússz sok erőteljes rövid hosszt fél-egyperces pihenőkkel. Amint belejöttél, növeld a távolságot és csökkentsd a pihenőidőt!

8

Fogyókúra lubickolva

Ha a fogyás a célod, válassz olyan tempót, amelyet tartani tudsz közel egy órán keresztül. Itt viszont pihenőidő nincs!  Vigyázz, egy-egy uszodai látogatás után sokkal jobban fogod kívánni az ételt, így könnyen túleheted magad. De az is biztos, hogy jobban alszol majd.

swimmer.jpg

Fontos: Ha úszás során a fejünk végig a víz felett van (pl.: mellúszás), akkor erősen megterheljük a gerincünk nyaki szakaszát!

Ferencz Róbert Fitnesz-edző

Pin It

Kapcsolódó

Hozzászólások letiltva