Sokszínű egészség

Szerző • 2014-08-14 • Család, Egészség, Egyéb, Könnyű Sokszínű egészség bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva1048

A 18. kerületi lakosok többsége szerencsére elmondhatja magáról, hogy családi házban él, kertet művel, zöldséget termeszt és gyümölcsfákat nevel. A kerületben átadott „közösségi kertek” viszont azért zseniális kezdeményezések, mert mostantól olyanok is hódolhatnak a kertészkedés örömeinek, akik saját kert nélkül élnek. A saját magunk által megtermelt és elfogyasztott friss és tápláló zöldségek ugyanis óvják egészségünket, megelőzhetik korunk civilizációs betegségeit. Csokorba szedtük tehát, miért is ajánljuk a saját termesztésű finomságokat, főleg a sportos élet mellé.

202de7d5e357b2755544d4f81a33218c

Élőt az élőnek

Sajnos sokan kihagyják a napi étrendjükből a friss zöldségek és gyümölcsök fogyasztását súlyos vitamin és ásványi anyag hiányba sodorva ezzel szervezetüket. Az aktív sportos élet mellé elengedhetetlen a kiegyensúlyozott táplálkozás, így a megfelelő mennyiségű és minőségű „élő” tápanyag bevitele is. Persze lehet – sőt kell is – szedni táplálékkiegészítőt, de az soha nem pótolhatja az organikusat.

6b68f9bb17a59089a0203d6ff836403e

Elengedhetetlen tápanyag

A növények fogyasztása rendkívül fontos és nélkülözhetetlen az emberi szervezet számára. Közvetlenül befolyásolja az emésztésünket és szervezetünk Ph értékét, ezáltal hatással van mentális egészségünkre is. Fontos, hogy ne kapcsoljuk össze a zöldségevést a fogyókúrával és diétával, hanem legyen természetes és mindennapi étek az asztalunkon.

100_1228

Nem zöldségeket beszélünk!

A növények magas vitamin és ásványi anyag tartalmáról, immunrendszer javításáról sokat lehet hallani, olvasni. A zöldek köztudottan felveszik a harcot a szabadgyökökkel, melyek tudományos kutatások szerint a rákért és a cukorbetegségért is felelősek lehetnek. Magas rost- és enzimtartalmuk miatt felveszik a harcot más civilizációs betegségekkel szemben, segítik az emésztésünket. Csökkentik szervezetünk rossz koleszterin szintjét, ezáltal megelőzhetőek a szív és érrendszeri megbetegedések. Az ásványi anyag és vitamin tartalom pedig az idegrendszeri betegségekkel és a stresszel szemben is megóvhat. Gondoljunk például a magnézium és a B6 vitamin együttes használatának rendkívül hatásos közérzetjavítására.

eb8415d7606c21a76a5f1cbde0e1aa9a

Mit fogyasszunk?

Amennyiben figyelünk szervezetünkre, megérezzük mire van szükségünk. Fontos, hogy együnk színeket, ekkor biztosak lehetünk benne, hogy értékes tápanyagok széles spektrumával látjuk el szervezetünket. Legjobb, ha szezonális zöldségeket, gyümölcsöket fogyasztunk. Szerencsére sokféle növény megterem hazánkban, így már kora tavasztól friss élelmiszereket ropogtathatunk. Télen sem kell lemondanunk az egészséges táplálkozásról, hiszen a savanyúságok és az aszalt gyümölcsök javarészt megtartják az élelmiszer értékes tápanyagtartalmát.

Mire figyeljünk leginkább?

A növényekből főzéssel vagy sütéssel a legtöbb esetben eltávoznak az értékes vitaminok, enzimek, ezért inkább finoman pároljunk. A legjobb azonban a nyers ételek fogyasztása, akár turmixként is. Fontos azonban figyelni a gyümölcsök cukor tartalmára (nem csak cukorbetegeknek), hiszen a gyümölcscukor hozzájárul a zsírpárnák lerakódásához. Ezért gyümölcsöket lehetőleg már NE fogyasszunk este. Az adott zöldségek és gyümölcsök jellemzőire az interneten is rákereshetünk, így megtudhatjuk melyik fogyasztása mire és miért ajánlott.

vegetables-and-vegetable-products

Tipp: a kerületben hamarosan újra átadásra kerülnek közösségi kertek. Béreljen parcellát és termessze meg saját konyhájának zöldség-szükségletét. Ha pedig nem akarja megtermelni, látogasson ki a kerületi őstermelői piacra, és válogasson a legfrissebb árúból.

Pin It

Kapcsolódó

Hozzászólások letiltva