„Többet járj, tovább élsz…”

Szerző • 2014-06-01 • Család, Egyéb, SportHozzászólások (0)512

Tippeket és tanácsok Ferencz Róbert fitnesz edzőtől a kerület lakosai számára, hogy minél aktívabban és egészségesebben élhessék életüket. Első cikkünk a kerületi teljesítménytúrán is oly népszerű gyaloglásról szól, amely az első lépés a sportosabb élet eléréséhez.

walking1

„Többet járj, tovább élsz…” Ez lehetne a 21. század jelmondata, amikor a mozgásszegény életmód miatt kialakult  egészségügyi problémák kerülnek napirendre. A gyaloglás ugyanis a legkézenfekvőbb megoldás lehet prevenciós jelleggel egészségünk megóvása érdekében, de rehabilitációnak is tökéletes. A gyaloglás az ízületi, szív- és érrendszerünket a lehető legtermészetesebb módon terheli, ezért 5 éves kortól egészen 100 éves korig is ajánlott.

walking2

Mindemellett a legegyszerűbb és leginkább alkalmazható, felfrissítő és nagyon egészséges mozgásformáról beszélünk, amely napi szinten ajánlott.

walking3

Sokan – amikor fogyni, vagy mozogni vágynak – elsőként a futást vagy az intenzív labdajátékokat választják. Ezzel a lépéssel viszont kihagyják a legelső, kezdő lépést, azaz a szervezetünk mozgáshoz való szoktatását.

Edzetlenül a futás megkezdésekor megjelenhetnek a különböző ízületi fájdalmak, ráadásul nagyon hamar el is fáradhatunk. A megjelenő fájdalom, illetve a gyengülő teljesítmény, sikertelenség miatt bekövetkezett demotiváció okán egyik napról a másikra „elfelejtünk” mozogni, ezzel pedg célt vesztünk.

Tartsuk be a fokozatosságot!

A WHO mindenkinek legalább napi 30 percnyi fizikai aktivitást javasol, első helyen megemlítve a gyaloglást, mint a legegyszerűbben megvalósítható testmozgást.
A kutatók szerint, ha hetente legalább 5-6 alkalommal végzünk minimum 30 perces 4,5-6 km/h-s lendületes gyaloglást, akkor számos súlyos betegség megjelenésének kockázatát csökkenthetjük, vagy szerencsés esetben meg is gyógyíthatjuk.

walking4

A gyaloglás egyik pozitív hatása továbbá az általános állóképesség fejlődése, valamint ha járás közben odafigyelünk testtartásunkra, akkor a mozgásforma természetességéből adódóan kedvezően befolyásolhatja azt. Ezt a folyamatot a sportolás utáni nyújtás, vagy egy különösen ajánlott jóga is segíti.

A gyaloglás csökkentheti a testzsír-felesleget, ami által kisebb a cukorbetegség kialakulásának lehetősége is, illetve növeli szervezetünk anyagcseréjét, így hosszabb távon jó közérzetet biztosít.

Mi kell egy jó gyalogláshoz?

– Végy egy kényelmes lábbelit,
– időjárásnak megfelelő öltözéket
– és egy „csipetnyi elhatározást”. Keress hozzá egy csodálatos zöldövezetet, egy sportolásra alkalmas kerületet – mint mondjuk Pestszentimre-Pestszentlőrinc,

és már indulhatsz is. A folyamatos folyadékbevitelre pedig figyelj! Ha pedig unatkoznánk egyedül, akkor a gyaloglás valóban az a sport, amelyet könnyedén űzhetünk nagyobb társaságban, sőt még akár négylábú barátainkkal is.

walking5

A hatás nem marad el…

Pár hét, vagy hónap elteltével határozottan érezni fogjuk magunkon a pozitív változásokat, a testi-szellemi teljesítőképességünk növekedését. A négyutcányi séta megsokszorozódik, és egyszer arra ébred az ember, hogy élni sem tudna nélküle.

Aki teheti, SOHA ne hagyja ki a szervezett sportolási lehetőségeket, túrákat! A kerületben számos ingyenes vagy kedvező sportolási lehetőséget találunk, válasszuk ki magunknak a leginkább megfelelőt, és sportos életre fel…!

walking5

Lendületbe Hozzuk!

Ferencz Róbert / Fitnesz edző

Pin It

Kapcsolódó

Hozzászólások letiltva