Tornázzon vízben, és nem megy el a kedve a mozgástól

Szerző • 2014-07-01 • Család, Egészség, Könnyű, Sport, Szórakozás Tornázzon vízben, és nem megy el a kedve a mozgástól bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva1505

Legtöbb embernek a kánikula beköszöntével bizony elmegy a kedve az edzéstől. A konditermekben véget érnek a beach body „fejlesztések”, és egyre kevesebben vágynak ki a szabadba mozogni. Testünk a nagy melegben ugyanis nem képes – olykor még erős izzadás mellett sem –  a megfelelő hőt leadni, ezért hamar túlhevülhetünk. Ezt érzi testünk-lelkünk, és tudatosan kíméljük magunkat. De van megoldás arra is, ha az úszás túl unalmas lenne számunkra. Aquafitness!

A közel negyed évszázada kifejlesztett vízi tornának mára több módszerét is alkalmazzák. Egy közös viszont van bennük! A hűsítő víz. Az aquafitness fajták más és más célt szolgálnak. Alkalmazhatjuk erősítésre, állóképesség fejlesztésre, ízületi mozgékonyság növelésére és fogyásra is. Sportsérülések rehabilitációjában pedig ideális választás. Ajánlható a gyerekektől kezdve a nyugdíjasokig, a mozgássérülteken keresztül bárkinek, aki szeretne a vízben izzadni. Az aquafitness titka a víz közegellenállásában és annak antigravitációs viselkedésében rejlik, így a szervezetünkre nézve emiatt rendkívül egészséges és jótékony hatású. Testünkön túl lelkünkre és elménkre is nyugtató hatással van a medence, a tenger vagy a tó látványa, a vízcsobogás hangja.

ViziTornaK

Aquarobic

Az aquafitness-nek talán ez a legelterjedtebb változata. Végezhetjük a gyakorlatokat saját testsúllyal vagy speciálisan erre kifejlesztett eszközökkel pl. szivacsrudakkal, vízi súlyzókkal esetleg labdával stb. Akár más fitnesztermi órákhoz hasonlóan itt is gyakran zenére mehetnek a mozgások. Még a túlsúlyosoknak is ajánlott ez a mozgásforma, hiszen ízületeik nincsenek oly mértékben megterhelve, mint a szárazföldi edzések alkalmával. Mivel a fogyni vágyóknak a közegellenállás miatt hamar megemelkedik a pulzusuk, így ez a vízben történő mozgás már közepes intenzitásnál is kedvez a felesleg leadásának.

header-aquafitness_ee7fd6a622

Aquapower

Az állóképesség növeléshez és izomfejlesztéshez megfelelő választás. Mint ahogy a neve is sugallja, ehhez bizony már erősebb tüdő és szív kell. Egy ilyen óra során, hogy elérjék a megfelelő terhelést sok eszközt és magas intenzitást használnak.

aquafitness

Tekerés a vízben

Aquaspinning, ahol egy speciális lapátos kerékpáron tekerve irányítjuk pulzusunkat a megfelelő zónába. A vízi sétánál (Aquawalk) különböző mélységű vízben, különböző tempóval történik a gyaloglás. Ennek erősebb változata a fizufutás az Aquajogging. Relaxációt megcélzó változatok az Aquabalance, Aqua tai-csi és az Aquarelax.

aqua-fitness

Egy szónak is száz a vége, ne legyen kifogásunk a nyár alkalmával sem. Hiszen víz vagy medence közelében is végezhetünk szórakoztató, de kellemesen átmozgató vízi edzést.

Pin It

Kapcsolódó

Hozzászólások letiltva