Toyota a villamos sínen, állt a forgalom

Szerző • 2015-06-19 • Hírek, Közlekedés Toyota a villamos sínen, állt a forgalom bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva1994

A pilóta maga se tudja, hogy került a sínekre, ahol csaknem egy órán át várakozott, míg megjött a segítség. Addig persze állt a forgalom az 50-es villamos vonalán…

Jól kezdődött a nap egy középkorú hölgy számára, aki június 19-én reggel nyolc órakor a lőrinci Lakatos utcából kanyarodott kis ívben, jobbra az Üllői útra és néhány másodperc múlva már a villamos síneken landolt. A járókelők egy hatalmas csattanásra lettek figyelmesek és látták, hogy egy kék színű Toyota Corolla fennakad az útpadkán, illetve a sínen. Szerencsére a villamos nem jött szemből, mert akkor komolyabb baleset történhetett volna.

A sofőr így is ijedten szállt ki a kocsijából, nézte mi történt, arcát a kezei közé temette, majd telefonált. Néhány férfi – köztük az időközben odaérkező villamos vezetője -, próbálta megemelni az autót, hogy az útra tegyék, de ez nem sikerült. A riadt középkorú hölgytől kérdeztem, hogyan került a sínpályára, mire azt válaszolta, hogy maga se tudja, olyan hirtelen történt minden:

A Lakatos utcából fordultam ki szabályosan, és alig néhány métert mentem csak az Üllői úton, amikor valami miatt félrekaptam a kormányt. Egy rossz mozdulat és már a sínen voltam… – mesélte.

baleset01_bent

A villamos vezetője időközben hívta a darus kocsit, ami háromnegyed óra alatt meg is érkezett, addig villamospótló buszok közlekedtek a vonalon.

Gyakran találkozik hasonló esettel ezen a vonalon? – érdeklődtem a villamos vezetőjétől.

Majdnem minden nap – válaszolta. – Ez a főváros legveszélyesebb vonala! A kis utcákból sokszor körültekintés nélkül hajtanak rá a sofőrök a sínekre, nem győzünk fékezni. Én már évek óta erre járok, nagyon kell figyelnem, hogy ne történjen ütközés. Budapesten az 50-esen kívül, a 42-es és az 1-es villamos vonala hasonlóan veszélyes.

Ilyen esetekben, amikor gondatlanságból fennakad a síneken egy gépjármű és emiatt hosszabb időre leáll a forgalom, kit terhelnek a költségek?

baleset02_bentr

Ezt nehéz megmondani, mert sok mindentől függ, például a biztosítástól, de az biztos, hogy vállalaton belül ilyenkor a villamos ágazat fizet a busz ágazatnak a „pótlásért”. Egy ilyen darus kocsi kiszállása sem két fillér…… amire végül is nem volt szükség, mert a kocsi kimenekítését megoldották az üzemzavar-elhárítók „olcsóbban”: fapallókat építettek a kocsi kerekek alá és már folytathatta is az útját – egy óra közlekedési dugó okozása után – a figyelmetlen sofőr.

bp18.hu, Temesi László

Pin It

Kapcsolódó

Hozzászólások letiltva