Úri sportot mindenkinek!

Szerző • 2014-06-09 • Egészség, Egyéb, Könnyű, Sport, SzórakozásHozzászólások (0)1171

Vörös salak, fehér sort vagy szoknya, pattogó sárga labda…idilli képek az arisztokrácia sportos mindennapjaiból. De tudta, hogy a tenisz már nem tartozik az elérhetetlen kategóriába? Sőt! Próbálja ki, akár ingyen is, itt a 18. kerületben!

Számos sportág áldozatául esik a pozitív vagy negatív előítéleteknek, címkéknek. Ilyen a tenisz is, amelyet tipikusan „úri sportként” tartanak számon. Természetesen ennek van alapja, hiszen a tradíció, az etikett, az öltözködés ebben a sportágban fontos szerepet játszik. Ugyanakkor ne riasszon el senkit, inkább próbálja ki ezt a fantasztikus játékot, – és nem utolsó sorban – komplex mozgásformát.

tennis

A 18. kerületben igen színvonalas pályák állnak rendelkezésre a gyakorláshoz, a szabadidő játékos eltöltéséhez. Az önkormányzat jóvoltából, a „Lendületbe hozzuk!” program keretén belül még ingyenes oktatásban is részesülhet. De nézzük a tenisz előnyeit és pozitív hatásait. Miért is ajánljuk?

Szórakoztat és kikapcsol

A tenisz egy remek játék! Az egyéni sportokkal, a gyaloglással, a futással, a kerékpározással ellentétben ez bizony játékos és szórakoztató, kifejezetten agilis sportág. Itt szó sem lehet monotonitásról! Erős versenyszellem mellett pedig könnyen igazi „küzdősporttá” is válhat a kezdetben lazának induló ütögetés. Persze kényelmesen és úriemberesen is játszható, kinek-kinek tudása, kora vagy kedve szerint.

tennis-3

Erőnlétet és állóképességet is fejleszt, kontrollálja a testsúlyt

Egy kiadós teniszezés egy óra alatt legalább annyi kalóriát használ fel, mint egy erős tempójú biciklizés, vagy egy közepes iramú futás. Ez a sport megmozgatja egész testünk izomzatát. Erősíti a gyors izmokat és intervall jellege miatt erősíti szív és érrendszerünket, továbbá fejleszti tüdőkapacitásunkat és reakciókészségünket is. Míg kezdőknél erőnlétet növel, haladó szintnél kiváló állóképesség megőrző mozgásforma.

tennis-2

Fitten tartja a sztárokat is

Több hollywoodi színész, előadóművész és sztár sportoló is tenisszel tartja magát fitten a hétköznapok során. Többek között Bill Gates milliárdos, vagy Pierce Brosnan színész, de még az aranylabdás futballista, Zinedine Zidane is a tenisznek hódol. De a csinos, profi versenyző hölgyeknek is népszerűséget hozott a tenisz, emlékezzünk csak Maria Sharapova vagy Anna Kurnyikova – pályán, és pályán kívül is elért – sikereire.

Maria-Sharapova-4-1

A felszerelésről…

Vásároljunk teniszcipőt, ugyanis a hirtelen mozgást és irányváltást, a sok kitámasztást is kompenzálnia kell, hogy védje a bokát. Gyakori hiba, hogy a kezdők hagyományos sport-, vagy futócipőt használnak, de ezek általában egyenes irányú mozgásra, például futásra terveztek.

tennis-1

Az ütő vásárlásához célszerű szakember tanácsát kikérni, de ha már elköteleződtünk a tenisz mellett vásároljunk tudásunknak megfelelő, de jobb, grafitból készült ütőt. Egy jó ütő, illetve a húrok közé helyezett gumi rezgéscsillapító segít megelőzni a teniszkönyök, vagy az ínhüvely gyulladás kialakulását is.

Első a bemelegítés!

A tenisz magas szintű figyelmet és elővigyázatot igényel. Az izmok és ízületek játék közben rendkívüli erőhatásoknak vannak kitéve (intenzitásfüggő).  Figyelmesen melegítsük be végtagjainkat, törzsünket! Labdás bemelegítést csak az általános gimnasztika után kezdjük el!

Folyadékpótlás:

Erős izzadással járó sportágról van szó, ezért ügyeljünk a folyamatos és megfelelő folyadékpótlásra. Van elég szünet a játékban, hogy egy-egy korty frissítő lecsúszhasson a labdamenetek között.

 

Pin It

Kapcsolódó

Hozzászólások letiltva